inte okej att ramla



i det här huset finns det tre stycken våningar
för att ta sig mellan våningarna använder man sig utan trappor
spiraltrappor, i sten
jag bor på våning tre
fyra kanske, det beror på hur man räknar
jag förvånas dock varje gång när jag går nerför, hur fort det går

i måndags så skulle det bäras. en byrå från toppen till botten
jag glömde nämna, detta hus har ingen hiss
ganska klurigt att bära en otymplig byrå i en sprialtrapp i sten
..slutet av trappa ett närmade sig
tyvärr tog jag ut segern i förskott
och missade tre trappsteg
föll i riktigt slowmotion, utan att riktigt fånga ögonblicket
byrån spettsade mig i halsen
handen krossades mellan byrån och väggen
foten mellan byrån och trappan

OCH idag på jobbet skulle jag checka läget på övervåningen
denna gången en trätrappa utan sprialutformning
men det gjorde ont ändå, denna gång armbågen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0